Reklama na ciuchach – odcienie oraz wybór grafiki

Kategoria:

Dla uzyskania efektywnego przekazu istotnych jest kilka aspektów. W szczególe: język, muzyka i tło graficzne. W zależności od medium, w którym będzie udostępniana reklama na innym elemencie kupi się uwaga twórcy. Dla większości kampanii propagandowych ważnym aspektem staje się sprawa wizualna. Nie ma ona albowiem użycia jedynie w wypadku reklamy radiowej. Wszystkie inne rodzaje przywiązują do tej dziedziny niesłychanie kolosalną wagę. Jest to podyktowane znanym wpływem określonych kolorów na umysł człowieka oraz wzorcami stosowanymi przez inne firmy. W reklamach komercyjnych unika się zazwyczaj koloru czarnego oraz białego, a użytkuje się wszelkiego rodzaju żywe, intensywne odcienie. Gra toczy się albowiem o to, by przyciągnąć oraz skupić uwagę ewentualnego kontrahenta.

Odcienie takie jak biel, czerń, złoto i srebro są domeną towarów luksusowych. W reklamach produktów dziecięcych wykorzystuje się w większości wypadków niewyraźne, lekko rozmyte barwy, wśród których mnóstwo jest niebieskiego oraz różowego, tudzież branże kosmetyczne upodobały sobie szczególnie zielenie oraz fiolety. Obrazy, obrazki oraz rysunki, scenki, postacie i zdjęcia – to wszystko najistotniejsze szczegóły spotu telewizyjnego. Większa część populacji to albowiem wzrokowcy, którzy zapamiętują więcej tego, co spostrzegają, niż tego, co słyszą. Wskutek tego oczywiście reklama nie stroni od pokazywania cudownych lub zadziwiających obrazów – również na ubraniach – przetestuj odzież promocyjna.

Wszystko zależy naturalnie od koncepcji autora, niemniej jednak z reguły obrazy prezentowanej w reklamie są, najprościej mówiąc, śliczne. Twórcom zależy bowiem na wytworzeniu dobrej reakcji u odbiorcy, a świat pełen doskonałych, fenomenalnych pejzaży, osób i przedmiotów staje się obiektem pożądania. Odpowiada się w ten sposób na tęsknotę człowieka za spokojem i harmonią oraz interesującym, barwnym życiem, tak innym od tego znanego z powszedniości. Okazjonalnie zdarza się, żeby materiał mający funkcję reklamy epatował brzydotą czy pesymizmem. Opiera się czasami na kontrowersji czy kontraście jednakże zawsze pomni, aby odwołać się choć po części do baśniowej, pięknej krainy ze snów. To naturalnie dzięki temu, realizuje on najpełniej swoją funkcję perswazyjną.