Kobieta w ciąży musi przestrzegać dobrze zbilansowanej diety

Kategoria:

Zdrowa dieta może korzystnie wpływać na zdrowie fizyczne i psychiczne podczas ciąży. Kiedy czujesz się lepiej, prawdopodobnie myślisz lepiej, co może pomóc Ci skuteczniej radzić sobie ze stresującymi sytuacjami, które mogą się pojawić. Spożywanie kwasów tłuszczowych omega-3 wiąże się z niższym poziomem stresu u kobiet w ciąży.14 Kwasy tłuszczowe omega-3 to rodzaj zdrowego tłuszczu występującego w niektórych rybach, takich jak łosoś, a także orzechy włoskie, siemię lniane i nasiona chia. Jeśli spożywasz ryby w czasie ciąży, unikaj tych, które zawierają dużo rtęci, takich jak miecznik i rekin, i ogranicz je do jednego do dwóch razy w tygodniu.

Zaleca się, aby kobiety w ciąży stosowały dietę zawierającą zdrowe tłuszcze, pełnoziarniste węglowodany, owoce i warzywa oraz unikały alkoholu, wysokiego poziomu kofeiny, ryb zawierających wysoki poziom rtęci oraz pokarmów, które zwiększają ryzyko chorób przenoszonych przez żywność.15 W czasie ciąży kobiety wymagają wyższego poziomu niektórych witamin i składników odżywczych, w tym żelaza, wapnia, kwasu foliowego i witaminy D. Zobacz więcej na stronie https://kuratorium.kielce.pl/13984/program-edukacyjny-ars-czyli-jak-dbac-o-milosc-2/

Kobiety, które przed zajściem w ciążę miały zdrową wagę, zachęca się do przybrania od 25 do 35 funtów. Kobiety, które wcześniej miały niedowagę, powinny przybierać na wadze więcej, podczas gdy kobiety z nadwagą powinny przybierać na wadze mniej. Aby uzyskać więcej informacji na temat zdrowego odżywiania w czasie ciąży, porozmawiaj ze swoim lekarzem, położną lub zarejestrowanym dietetykiem lub dietetykiem.

Weź udział w zajęciach z porodu i porodu lub przygotowania noworodka

Dla niektórych kobiet stres w czasie ciąży jest spowodowany niewiadomą przyszłości. Kobiety w ciąży mogą czuć się przytłoczone myśleniem o porodzie i opiece nad noworodkiem. Aby złagodzić swoje obawy, rozważ udział w zajęciach, które mają pomóc ci przygotować się do porodu lub macierzyństwa. Kobiety uczęszczające na zajęcia rodzenia zgłaszają, że czują się bardziej pozytywnie i pewnie w kwestii porodu i porodu.

Wiele szpitali, ośrodków porodowych, lokalnych położnych i douli organizuje w tym celu klasy. Jeśli w Twojej okolicy nie ma zajęć, możesz znaleźć je online. Uczestnictwo w jednym z tych zajęć da ci możliwość dowiedzenia się więcej o tym, czego się spodziewać i odpowiedzi na wszelkie pytania, które możesz mieć. Może to pomóc Ci poczuć się pewniej co do przyszłości i pewniej posuwać się naprzód w ciąży.

Utwórz listę rzeczy do zrobienia

Kobiety w ciąży często zgłaszają, że mają „tak wiele do zrobienia” i „mało czasu”. Prawdą jest, że przed narodzinami dziecka jest wiele zadań do wykonania, ale wiele kobiet jest tak przytłoczonych tym, ile mają do zrobienia, że ​​mają trudności z podjęciem działań. Dużym wyzwaniem jest fakt, że nie wiadomo, kiedy dziecko przyjdzie na świat, więc nie wiadomo, ile czasu macie na wszystko.

Sporządzanie listy zadań do wykonania, które chcesz wykonać przed narodzinami dziecka, wydaje się proste, ale wielu kobietom się to nie udaje. Poświęć trochę czasu na zapisanie wszystkiego, co chciałbyś zrobić. Może to obejmować założenie żłobka, rejestrację na prezenty dla dzieci i zabezpieczenie domu przed dziećmi, żeby wymienić tylko kilka. Po przygotowaniu listy może pomóc przejść przez i wskazać, które zadania są najpilniejsze, a które mogą potencjalnie poczekać do narodzin dziecka. Na przykład złożenie gondoli jest pilne, ale zabezpieczenie przed dziećmi może poczekać, jeśli zabraknie czasu.

Ustaw małe cele

Teraz, gdy Twoja lista rzeczy do zrobienia jest już przygotowana i wiesz, które zadania są pilne, a które nie, czas wyznaczyć sobie cele. Myśl o poradzeniu sobie z długą listą rzeczy do zrobienia może być bardzo przytłaczająca, gdy jesteś w ciąży i nie czujesz się w pełni sobą. Dlatego tak ważne jest wyznaczanie małych, osiągalnych celów. Na przykład, możesz zdecydować się na zajęcie się jedną rzeczą z listy rzeczy do zrobienia każdego dnia.

Ważne jest, abyś wyznaczył sobie cele, które są osiągalne. Pamiętaj, że to, co możesz osiągnąć przed ciążą, nie jest tym samym, co możesz osiągnąć podczas ciąży. Unikaj zawstydzania siebie i praktykuj współczucie dla siebie. I nie bój się prosić o pomoc.

Mów częściej „nie”

Przyjmowanie zbyt wielu obowiązków może prowadzić do stresu i wypalenia. Jeśli lubisz ludzi, jest to szczególnie prawdziwe. Aby zapobiec stresowi lub go zmniejszyć, nie wahaj się powiedzieć „nie”, gdy zostaniesz poproszony o przysługę. To jeden ze sposobów na ustalenie zdrowych granic w związkach.

Ustalenie zdrowych granic jest ważne, aby zacząć przed porodem. Kiedy dziecko przychodzi na świat, stawia się przed tobą niezliczone wymagania i staniesz przed koniecznością ustalenia priorytetów tego, co najważniejsze. Przyzwyczajenie się do powiedzenia „nie” może pomóc Ci przygotować się do następnej fazy.

Utwórz plan urlopu macierzyńskiego

Dla wielu kobiet w ciąży praca i finanse są źródłem stresu podczas ciąży. Ustalenie, ile czasu wystartować, kto przejmie Twoje obowiązki służbowe, jak wrócić po urlopie macierzyńskim i jak zarządzać finansami, może być przytłaczające. Gdy poinformujesz koleżanki o ciąży, możesz rozpocząć proces planowania urlopu macierzyńskiego. Nie ma „właściwego” czasu, aby powiedzieć przełożonemu